פינוי פסולת בניין מה אומר החוק

השאירו פניה לייעוץ , קבלת הצעת מחיר , מידע ופרטים נוספים

    תוכן העניינים

    מה אומר חוק שמירת הניקיון תשמ”ד-1984 ולמה אסור לעבור עליו? כיצד פינוי פסולת בניין מתקשרת לחוק? ואיך מבצעים פינוי פסולת בצורה יעילה ובטוחה?

    עפ"י חוק שמירת הניקיון תשמ"ד-1984, פסולת בניין היא פסולת שנוצרת בעקבות בנייה או הריסה ואשר כוללת: בלוקים, בטון, אספלט, זפת, מרצפות, עץ ועוד תוצרים של הריסה או בנייה. אלה אסור שיושלכו ברשות הרבים (כפי שהתרחש עד לפני כמה שנים) ב-2011 הוכנסו תיקונים בחוק שמירת הניקיון שהתייחסו לנושא של פינוי פסולת בניין.

    החוק קבע כי על כל הרשויות המקומיות לפנות את פסולת הבניין הנוצרת בתחומן אל אתרי סילוק של פסולת בניין או אל מפעלי מחזור (סעיפים 7 ו-7 א') וזאת היא תעשה בקביעת הסדר של פינוי הפסולת כאשר העדיפות היא למחזור ולא להטמנה.

    שיפוצים או בנייה – אותו הדין לאי פינוי פסולת בניין

    התיקונים לחוק שמירת הניקיון חלים על בנייה וגם על שיפוצים, כאשר הרשות המקומית יכולה לגבות תשלום על פינוי פסולת בניין, אם כי פטורים מכך מבצעי השיפוצים שמייצרים פסולת בניין שמשקלה פחות מחצי טון ולפיכך לא חייבים לבצע פינוי פסולת בניין דרך הרשות אלא באופן עצמאי. כמובן שההסדר מצד הרשות המקומית חייב להיעשות בשקיפות וכולל גם חובת דיווח על כמות פינוי פסולת בניין בתחומה של כל רשות שסולקה מהמקום.

    לא פינית פסולת בניין? מדובר בעבירה פלילית!

    במסגרת ההסדר המוצע מול הרשויות בנוגע לנושא פינוי פסולת בניין הרי שהחוק קובע, כי אי פינוי פסולת בניין ואי דיווח הם עבירה פלילית כמו במקרים אחרים הקבועים בחוק לגבי רשות מקומית שנכנסות לקטגוריה של עבירות פליליות. תיקוני החוק החדש משנות את פקודת העיריות ומבהירות את כל נושא פינוי פסולת בניין בתחומי רשות מקומית. (אכיפה סביבתית- סמכויות פקחים-2008.)

    העירייה תפנה את הפסולת – ומי ישלם?

    נושא פינוי פסולת בניין מתחומה של רשות מקומית ימומן מתשלומים של קבלנים שמייצרים פסולת של יותר מחצי טון ומחויבים לדווח על כך לרשות ולבצע פינוי פסולת בניין וגם לשלם. התשלום יקבע עפ"י המקובל לפינוי פסולת בניין לאתר מחזור או להטמנה. פסולת בנין הדורשת פינוי אחר מזה שמציעה הרשות המקומית, חייבת לקבל את אישורה לשם פינויה בדרכים אחרות.

    חברת הוד שרוולים – פינוי פסולת בניין באופן מקצועי

    חברת הוד שרוולים היא חברה המתמחה בפינוי פסולת בניין ומעמידה לרשותכם את הציוד הכי מקצועי וכן צוות מיומן, שיפנה את פסולת הבניין, ביעילות, במהירות ובבטיחות. כמו כן אנו מכירים את כל התקנות ונבטיח כי עבודת פינוי פסולת בניין תעמוד בכל התקנים והתנאים של הרשות המקומית.

    חברת הוד שרוולים הינה יצרנית ויבואנית הנחשבת למובילה בתחומה ואנו מצוידים בכל כמות נדרשת של שרוולים לפינוי פסולת בגדלים שונים, על מנת לאפשר לכם לספק גם שירותי פינוי פסולת מגובה רב ללא סכנה. לפרטים נוספים אודות השירות או להזמנה, צרו אתנו קשר כבר עכשיו או השאירו פרטיכם כאן ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

    Scroll to Top